أخبار عاجلة
الأزهر: الدعاء عند سماع صوت هذا الطائر مستجاب -
7 قواعد لعقاب الأطفال بدون صراخ أو ضرب -
العثور على رضيع عمره يوم بمسجد السيد البدوى -

بالفيديو| أول تعليق من إيهاب أمين صاحب “الكوبري” المتسبب في خناقة الأهلي والزمالك

بالفيديو| أول تعليق من إيهاب أمين صاحب “الكوبري” المتسبب في خناقة الأهلي والزمالك
بالفيديو| أول تعليق من إيهاب أمين صاحب “الكوبري” المتسبب في خناقة الأهلي والزمالك

روى إيهاب أمين، لاعب النادي الأهلي لكرة السلة، تفاصيل ما حدث من اشتباك وتراشق الألفاظ بين لاعبي النادي الأهلي والزمالك في مباراة دور الـ 16 بكأس كرة السلة، داخل صالة الملك عبد الله بمقر النادى الأهلى بالجزيرة.

فعلق أمين خلال مداخلة هاتفية مع برنامج “مساء الأنوار” مع الإعلامي مدخت شلبي قائلا “ماتشات الأهلي والزمالك في كل الرياضات بيبقى فيها ضغط شوية، واللي حصل في الأخر لقطة فنيه عادية جدًا بتحصل في كل الدوريات في كل العالم، لعبتها ما بين رجل اللاعيب زي ما بتقولوا في الكورة كوبري أو خرم”.

وواصل أمين قائلا “بعدين لاقيت رد فعل غريب من لاعيبة نادي الزمالك، لاعيب داخل يضربني، ودكة نادي الزمالك كلها طلعت، ومشادات”.

وأردف أمين قائلا “اللاعيبة اللي أنا عملتله الكوبري مصطفى مشعل مكنش في أي رد فعل منه نهائيًا، وده أول ماتش أهلي وزمالك ليا، لأني كنت في أمريكا بقالي 5 سنين”.

وأضاف أمين “البداية بعد ما أنا عملت الكوبري، لاعب الزمالك الكابتن هيثم السحارتي جرى عليا، وبعد ما جرى عليا أنا فاديته، وبعدين كله دخل، وخصلت المشادات، ومعتقدش إن حصل إصابات، شوية شتايم واشتباكات بس مفيش إصابات، مفيش حد من الجمهور نزل الملعب”.

وتابع “اللي حصل في نص ثانية، أنا لاقيته مقابلني وفاتح رجله، حسيت إني لو حطيت الكرة بين رجله، هاخدها من الناحية الثانية، وأنا بعمل الحركة دي كتير في التمرين وفي ماتشات ثانية، ولسه عاملها من أسبوعين في ماتش سبورتنج ومحصلش أي حاجة”.

شاهد الفيديو..

المصدر : مصر 5

السابق هل يعود النجم المصري السابق ” محمد أبو تريكة” إلى مصر؟ تركي آل شيخ يرد
التالى شاهد – "يا مصطفى.. مصر تُحبك يا مصطفى".. البلدوزر يفتتح أهداف مصر الأوليمبي في أمم إفريقيا